Tuesday, January 9, 2024

Habbatus sauda jintan hitam atau black seed dan basic energy

 *-ILMIAH CVT MALAYSIA-*


‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



*Habbatus sauda jintan hitam atau BLACKSEED (BS) DAN BASIC ENERGY (BE)*. *Supplements yang bersifat penawar*. Bukan sekadar makanan tambahan. Herba dari bijian yang berada di dalam bunga. Semakin kering dan dikeringkan semakin aktif bertenaga. Merawat PENCERNAAN. Merawat perut dan hati. Tekanan darah yang tidak seimbang semua berpunca dari masalah pencernaan. Kita pasti akan berhadapan dengan makanan alahan setiap hari dan itu berlaku tanpa kita sedari. Makanan alahan itu sangat mengganggu pencernaan. Gula tetap tinggi walaupun dah kawal gula. Semua itu berkaitan lemahnya bahagian pencernaan kerana kehidupan kita penuh dengan tekanan fikiran.


Yang uniknya inilah makanan pelengkap paling lengkap untuk semua elemen atau level diri manusia. *Ada lemak untuk golongan spiritual*. *Ada vitamin dan mineral untuk golongan emosi*. *Ada karbohaidrat untuk golongan fizikal*. *Tetapi kurang protein sebab dibahagian pencernaan sudah terlebih zat protein ini untuk level minda atau fikiran*. lngat ya!!!! tekanan fikiran melemahkan pencernaan. Tinggalkan semua jenis supplements tidak aktif. Jika kita ke kedai farmasi pasti kita tercari-cari supplements untuk tulang dan darah. Seperti zing, zat besi, kalsium dan lain-lain. Jangan membazir masa dan wang ringgit. Kita tidak sepatutnya memilih zat secara tunggal. Ciptaan tuhan pada zat Habattus Sauda cukup berbagai kombinasi yang seimbang. Ini tidak sama buatan manusia didalam  makmal  yang canggih. Kita tidak mahu supplements berat bertukar menjadi toksin. *BS dan BE dipertenagakan dengan frekuensi pencernaan dan yang sesuai mengikut sistem*. Sebenarnya tradisi kita orang melayu terlalu banyak terdedah pada zat-zat makanan yang berat dalam menu hariannya. Paling bahaya jika menu harian itu sama dan berterusan. Lebih selamat kita tukar setiap hari menu makanan agar kita tidak terbeban dengan satu zat dan menjadi penyakit. Jika hari ini kita makan daging maka esoknya kita harus tukar jenis zat yang lain.


*Nasib baik juga kita ada berpuasa Isnin dan Khamis*. Jika tidak dah lama agaknya kita sudah sakit. Sekali lagi ya saya ulang. Makanan supplements yang menjadi ubat adalah habbatus sauda lebih lengkap untuk pencernaan zat.  BE lebih bertenaga untuk zat darah. Darah tidak sihat juga kerana pencernaan. Supplements yang lain sesuai untuk elakkan penyakit. Sebab penyakit terjadi kerana kekurangan zat tertentu. Namun habbatus sauda yang lengkap untuk semua level elemen tubuh dapat menjadi penawar atau ubat dan sekaligus sebagai pelengkap multivatamin. Makanan bertenaga sebab tinggi karbohaidrat. Makanan yang memiliki lemak yang sihat. Anugerah dan makanan sunnah yang lengkap.



Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

No comments:

Post a Comment