Sunday, June 7, 2015

Khasiat, Kebaikan & Kelebihan Habbatus Sauda / Jintan Hitam + Saffron / Za'faran

Aktifkan Darah Anda Dengan Basic Energy (BE)
Habbatus Sauda (Jintan Hitam) + Bunga Saffron (Za'faran)


Habbatus Sauda
Habbatus Sauda

Tenaga berganda Pengaktif, pembersih dan pengimbang darah Kelangsingan

Hormon Keajaiban Herba Untuk Tenaga

Formula Yang Membantu Merawat Pelbagai Jenis Penyakit Melalui Darah

Senang dan Mudah Rawatan Dalam Tidur Semasa Istirehat
  • Meningkatkan kadar tenaga secara optima
  • Meningkatkan ion negatif (oksigen)
  • Sebagai anti radikal bebas dalam darah
  • Saffron
    Saffron
    Melambatkan penuaan dengan cara memanjangkan hayat sel sihat, mempercepatkan penukaran sel yang lanjut usia, melancarkan penghasilan hormon pertumbuhan yang diperlukan untuk metabolisma sel.
  • Membantu mengatasi masalah diabetis pengerasan salur darah.
  • Meningkatkan ingatan jangka pendek, kelajuan, ketajaman, dan daya konsentrasi mental.
  • Meningkatkan pengeluaran sel darah merah.
  • Meningkatkan stamina dan ketahanan
  • Meningkatkan pengambilan oksigen semasa bernafas dengan pola pernafasan yang teratur.
  • Mencegah pertambahan berat badan dengan meningkatkan kadar metabolisma, dengan itu, lebih banyak tenaga terhasil daripada makanan supaya ia tidak disimpan dalam bentuk lemak.
  • Meningkatkan ketahanan pada altitud tinggi dengan paras oksigen yang rendah di udara.
  • Mengatasi masalah kecing tidak lawas, kncing tidak puas, kencing tidak tus, terpaksa meneran kuat untuk kencing, kerap kencing, air kencing yang keluar sedikit-sedikit, kencing malam dan sebagainya.
  • Memulihkan masalah jantung.
  • Menurunkan paras lipid ketumpatan rendah iaitu "kolestrol jahat" di dalam darah lalu mencegah timbunan lemak pada salur darah yang menghalang aliran darah serta meningkatkan risiko sakit gantung dan strok.
Rawatan pemulihan darah yang paling efisien, selamat dan tiada kesan sampingan. Benar-benar memberi kesan optima seperti anda memiliki darah yang baru secara menyeluruh.

Kesederhanaan merupakan perjalanan kehidupan yang harmoni.

Darah Adalah Asas Tenaga Hayat + Sebagai Cecair Yang Menguasai 75% Tubuh.

Formula Dengan Teknologi Terkini + Gabungan Kimia Dan Fizik 'Potensi' Yang Pertama Seumpamanya.

Sebagai suplimen herba terunggu hasil gabungan inovasi dan kreativiti Gabungan bahan istimewa 'Habbatus Sauda' dan 'Saffron'



Merawat Darah Untuk Menghasilkan Tenaga Harmoni

Formula Kelangsingan Dengan 4 Tindakan Dalam 1
  • Penurunan berat badan dengan peningkatan tenaga berganda tanpa merasai lapar.
  • Tenaga berganda dengan keupayaan sistem metabolisma menukar zat menjadi tenaga fizik.
  • Begitu cepat mencegah dan mengimbangi tahap kesihatan penyakit yang bermula daripada masalah darah.
  • Mengimbangi tahap hormon untuk mencegah berbagai komplikasi sistem perkumuhan dan kesuburan di samping menyerlahkan tahap pra-matang di kalangan kanak-kanak dan pra-menopos di kalangan wanita.
Nikmati Kelebihan Ini

Tubuh lebih bertenaga Kecergasan berganda Semangat dalam kehidupan Keceriaan

Keremajaan Awet muda

Tiada lagi kesakitan sendi dan otot Kelangsingan yang semulajadi

Formula yang memberikan reaksi segera melalui pembersihan darah bagi mengatasi penyakit misteri seperti gangguan tenaga asing dan halusinasi.
Manusia di dalam ketetapan DNA tidak dicipta untuk jatuh sakit. Sains Fizik menjelaskan bahawa kita hanya boleh mengalami penyakit apabila pertahanan tubuh menjadi lemah.

Perkara utama yang menjadi punca kepada penyakit khususnya pada zaman moden ini adalah unsur yang dinamakan ion-ion elektrolit di dalam darah yang tidak dapat mengekalkan keseimbangannya (homeostasis) selain mengganggu cara semula jadi tubuh berkomunikasi untuk melaksanakan sistem neurology.

Punca ini dapat dikaitkan dan telah dibuktikan amat sinonim dengan medan-medan daya dan tenaga elektrik yang dipancarkan daripada berbagai jenis peralatan elektrik dan elektronik.

Dalam perkataan lain, sebelum sesuatu penyakit boleh dilihat dengan mata kasar, ia bermula sebagai suatu bentuk gangguan dalam atau kepada medan elektromagnetik tubuh. Masaalahnya tubuh kita secara tidak langsung terpaksa bertindakbalas secara semula jadi dengan semua tenaga luaran.

Radiasi elektromagnet dan elektrik yang sangat mencemarkan persekitaran sebenarnya tidak asli, kacau bilau, tidak harmoni dan tidak tersusun dalam kombinasi yang sepatutnya. Bio-Fizik telah menjelaskan bahawa setiap jenis kombinasi (pasangan) yang tidak teratur akan menyebabkan berlakunya penyakit.

Apabila medan tenaga sel-sel di dalam darah kita menyimpan maklumat daripada sumber yang tidak asli itu, frekuensi elektromagnet kita yang telah tersedia ada secara semula jadi akan terubah sehingga menimbulkan gangguan dan hilang imbangan keharmoniannya.

Frekuensi Basic Energy yang sesuai boleh sahaja dirakam daripada sumber ayunan electromagnet yang lebih semula jadi seperti cahaya matahari, tanah, air, flora, kristal, unsur surih dan gelombang yang dinilai sebagai frekuensi asas Schumann.

Sejak dari bayi lagi sel-sel dan DNA kita di dalam ketetapannya sebenarnya menyimpan maklumat gelombang yang bersifat asli dan seimbang terhasil daripada sumber-sumber yang dinyatakan.

Tubuh manusia hampir sepenuhnya merupakan suatu asas tenaga (Basic Energy) yang sangat bersistem. Semua sel terdiri daripada blok binaan atom dan atom-atom itu sendiri adalah 99.999 peratus ruang dan tenaga.

Oleh itu kita sebagai gedung penyimpan tenaga asli di dalam DNA yang terdiri daripada elemen cahaya dan memancarkan zarah-zarah cahaya (digelar foton ) yang menghasilkan gelombang elektromagnetik. Sebahagian daripadanya boleh diukur dalam frekuensi warna merah sebagai warna asas kejadian penciptaan manusia melalui rahsia darah. Inilah asas tenaga yang sering dirujuk sebagai medan bio-fizik atau medan aurik yang boleh disukat malah boleh ditukar kepada bentuk-bentuk tenaga yang pelbagai tanpa hentinya.

Kenyataan ini lebih kukuh lagi apabila tubuh badan kita dalam penafsiran sebenar adalah saling berkongsi di dalam menyimpan maklumat yang bermanfaat atau sebaliknya.

Kesemua fungsi bio-kimia di dalam darah kita dengan mudah diaktifkan oleh Formula Basic Energy yang dirakam semula dengan medan elektromagnetik melalui sukatan frekuensi darah manusia yang sihat.

Tubuh kita dikatakan sentiasa terdedah dan boleh menerima berbagai ukuran frekuensi medan-medan daya secara terbuka yang bermula dari nilai kurang 0 hinggalah 105Hz.


Fungsi & Khasiat Basic Energy

Basic Energy dihasilkan dengan menggabungkan bahan-bahan asal pengaktif darah dan dihasilkan menurut prinsip semula jadi bagi tujuan menyekat proses pencetusan penyakit melalui darah di dalam tubuh.

Basic Energy boleh diklasifikasikan sebagai unsur biologik kerana ia dirakam dengan gelombang tenaga bagi darah agar lebih aktif seperti penghasilan formula daripada sumber hidup.

Basic Energy direkacipta untuk menyekat perkembangan penyakit yang sebenarnya bermula dengan pencemaran darah sehingga gejala fungsi darah yang terganggu.

Formula yang berkeupayaan seperti menghambat sel-sel imun yang tidak berfungsi di dalam tubuh. Basic Energy akan mengaktifkan sel-sel T yang bertindak seumpama panglima atau jeneral kepada sistem imun yang mampu mengenalpasti bahan asing seperti bakteria jahat yang menceroboh sistem tubuh.

Kehadiran sumber asing yang mampu mengubah fungsi asas sistem darah sehingga ke tulang dan sistem endokrin.

Sungguhpun definisi kelihatan bersifat teknikal dan rumit, kita akan lebih memahami mekanisma asas darah sekiranya kita mengetahui apakah sebenarnya darah dan bagaimana ia berfungsi dengan sifat-sifat yang dizahirkan melalui perwatakan.

Umpamanya darah berfungsi mengawal paras hormon sebagai penghantar maklumat kimia dan cenderung berubah untuk mengawal sistem tubuh keseluruhannya.

Hormon dan darah berkait rapat dalam mengawal sifat, watak dan tingkah laku seseorang dari semasa ke semasa bergantung kepada bahan-bahan di dalam pemakanan seharian.

Basic Energy mampu mengawal aktiviti biokimia dalam sel-sel darah di mana enzim-enzim sebagai penerima dapat mencetuskan reaksi bahan kimia tertentu supaya darah lebih aktif dan tidak tercemar.


Merawat Darah Untuk Menghasilkan Tenaga Harmoni
  • Pembersihan darah secara semula jadi
  • Menggantikan pengambilan vitamin
  • Mengaktifkan perubahan sifat kimia dalam darah lebih sempurna untuk membentuk tenaga.
  • Mengaktifkan reaksi kimia tubuh dengan menggerakkan kerja-kerja enzim
  • Melancarkan aliran darah
  • Kandungan mineral dalam darah digunakan secara optima
  • Detoksifikasi
  • Keseimbangan tenaga
  • Penyerapan zat makanan lebih sempurna
  • Ikatan antara zarah-zarah mineral terbentuk secara harmoni
  • Tenaga haba dapat diserap oleh darah dan dihantar ke seluruh tubuh
Bahagian Sirkulasi dan Darah

   Warna getaran : Circulation Red
   Psikologi : Tenteram / Gemuruh

 
Tanda-tanda penyakit atau keperluan untuk,
  1. Berlebihan, kekurangan hemoglobin, Anemia
  2. Tekanan darah tinggi, rendah atau tidak normal
  3. Kepekatan darah tidak normal (Hipokalsemia,  Hiperkalsemia)
  4. Darah tersekat, lemah di bahagian tengkok
  5. Lebam, berdarah, purpura, Ekimosis
  6. Urat saraf betis membengkak
  7. Leukemia - kanser darah
  8. Pendarahan dalaman, keadaan mudah berdarah
  9. Semua penyakit tentang darah
  10. Peredaran darah tidak teratur
  11. Sakit di belikat, bahagian belakang
  12. Parasit dalam darah
  13. Telangiektasia, saluran darah kecil yang kembang
  14. Pengasingan toksin, bakteria dalam darah
  15. Pendarahan - Haemophilia
Penting untuk,
  1. Formula ini amat berkesan untuk urat yang terseliuh dan dimasukki angin atau urat yang telah membengkak
  2. Dapat bertindak untuk pengecutan urat dan bertindak menarik ketegangan supaya urat berada di tempat yang asal
  3. Badan mudah mendapat lebam, lebam biru
  4. Elakkan daripada memakan kacang parang yang boleh menyebabkan sel-sel darah pecah
  5. Terhuyung-hayang, rasa nak pitam, sakit tengkuk, sejuk di kaki, kepala terasa ringan atau berat kerana pusingan darah yang perlahan atau tekanan darah rendah

    * Peredaran darah yang lancar amat perlu untuk semua tahap kesihatan

Mulakan dengan mudah!

Sebiji kapsul selepas makan sebaiknya pada waktu Maghrib (7.00pm - 8.00pm) ataupun sebelum tidur setiap malam. Boleh juga diambil pada waktu siang bagi mereka yang bekerja shift malam.

Rasai perbezaannya pada keesokan hari

Wanita yang hamil digalakkan mengambil Basic Energy (BE) supaya anak yang bakal dilahirkan mempunyai darah yang sihat seterusnya antibodi yang kuat. Ianya dapat mengelakkan daripada berlakunya demam kuning. Ianya perlu diambil selepas 5 bulan  daripada tempoh hamil berterusan sehingga lepas pantang.

Khasiat, Kebaikan & Kelebihan Bunga Saffron / Za'faran
  • Saffron / Za'faran / Kuma-kuma atau nama saintifiknya, Crocus Sativus Linneaus merupakan bunga yang terwangi di dunia
  • Untuk mendapatkan 1kg Saffron / Za'faran kering, sebanyak 150,000 kuntum bunga Saffron diperlukan. Maka tidak hairanlah tumbuhan yang digelar sebagai "Longgok Emas Gurun Pasir" ini dianggap sebagai bunga yang paling mahal di dunia.
  • Tumbuhan yang dikenali dengan nama saintifiknya, Crocus Sativus Linneaus ini memang terkenal dengan khasiat dan kegunaannya dalam bidang perubatan mahupun sebagai bahan campuran semula jadi dalam pelbagai jenis makanan serta di bidang kosmetik.
  • Kini, Saffron / Za'faran banyak ditanam di Iran, Barat Mediterranean (Sepanyol), sehingga ke India (Kashmir). Sepanyol dan Iran adalah negara pengeluar Saffron yang terbesar di dunia. Lebih daripada 80% keluaran Saffron dunia, iaitu kira-kira 300 tan setahun, datangnya dari negara-negara ini, terutamanya Iran.
  • Saffron / Za'faran yang kaya dengan vitamin B1 dan B2 (Riboflavin dan Tiamin) boleh membantu menyempurnakan proses penghadaman, menguatkan daya ingatan, merawat anemia, mengawal tekanan darah dan kolesterol, mengurangkan risiko serangan penyakit jantung, melancarkan pengaliran darah, merawat penyakit saraf, mengurangkan keletihan, sembelit, bisa-bisa sendi dan turut digunakan sebagai perangsang tenaga batin dan penenang.
  • Selain digunakan di dalam perubatan Ayurveda di India untuk merawat pelbagai penyakit seperti artritis, sehinggalah kepada mati pucuk dan ketidaksuburan, masyarakat India terutamanya kalangan wanita menggunakan Saffron selepas tempoh bersalin bagi tujuan menguatkan rahim dan melancarkan pengaliran darah.
  • Saffron / Za'faran adalah antara rempah yang unik kerana aromanya yang mengasyikkan dan kandungan warnanya yang boleh larut dalam air. Di negara-negara Asia, warna kuning yang dihasilkan dengan merendam filamen Saffron, dijadikan sebagai topeng muka untuk membuang jerawat dan ruam di muka kerabat diraja dan golongan bangsawan zaman dahulu.Saffron juga digunakan seperti bedak asas yang digunakan oleh wanita zaman sekarang. Ia bukan sahaja membuatkan kulit wanita bertambah lembut, namun ia juga membuatkan kulit mereka bertambah cerah.
  • Kandungan Saffron / Za'faran yang mempunyai kuasa penenang dan bahan penyembuh sakit kepala secara semulajadi menyebabkan ia telah dijadikan sebagai minyak wangi yang dipanggil Attar Za faran (campuran Saffron dan Sandalwood) di negara-negara Timur Tengah. Bukan itu sahaja, Saffron juga turut digunakan sebagai bahan pewangi di dalam jenama minyak wangi antarabangsa yang lain.
Khasiat, Kebaikan & Kelebihan Habbatus Sauda / Jintan Hitam
  • Nabi Muhammad pernah bersabda "Tetaplah kamu dengan Habbatus sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati"
  • Habbatus sauda ialah sejenis tumbuhan yang banyak didapati di kawasan Mediterranean dan di kawasan yang beriklim gurun. Banyak kajian telah dijalankan. Bagaimanapun kebanyakkannya ditulis di dalam Bahasa Arab, oleh itu pendedahan terhadap dunia antarabangsa tidak banyak dibuat.
  • Habbatus sauda digunakan secara tradisional untuk beberapa keadaan seperti untuk menghasilkan kulit muka yang cerah, membantu merawat batuk dan asma, kencing manis, selsema, keguguran rambut, tekanan darah tinggi, masalah untuk tidur, sakit-sakit otot dan sendi, rasa loya dan muntah, mengurangkan kolesterol, merawat batu karang dan sebagainya.
  • Ibnu Sina di dalam bukunya Canon of Medicine menyatakan Habbatus sauda ...... merangsang tenaga dan membantu pemulihan kepenatan dan semangat.
  • Ibnu Qayyim di dalam bukunya Medicine of the Prophet menyatakan Habbatus sauda berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti batuk, bronchitits, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid yang lain, menambah susu badan, menambah pengaliran air liur dan sebagainya.
  • Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system).
  • Habbatus Sauda merupakan tumbuhan yang paling banyak unsur senyawa,
Perhatian

Antara gejala sementara yang hadir (berbeza di antara pengguna / pesakit) selepas pengambilan ialah rasa terlalu mengantuk, kepala yang berat atau sendi terasa sakit namun akan pulih dengan sendirinya. Tubuh perlukan istirehat yang cukup. Anda digalakkan tidur awal. Sila ambil formula NW01 (Fasa 1) atau mandi dengan air sejuk bagi meningkatkan rangsangan kecergasan tenaga baru.
  • Elakkan minuman bergas / berkarbonat
  • Elakkan minuman Nescafe
  • Elakkan produk daripada terdedahkan kepada cahaya matahari / haba panas. Sebaiknya simpan di tempat yang gelap.
  • Jauhkan daripada talifon bimbit, televisyen, komputer dan sebarang peralatan elektrik.
  • Gunakan peralatan plastik dan kaca sahaja seperti sudu plastik. Elakkan daripada menggunakan peralatan besi.
Kelebihan Produk Colour Vibration Therapy (CVT)
  • Dipertenagakan dengan gelombang tenaga cahaya nampak iaitu matahari dan bulan melalui bunga-bungaan yang bersih lagi suci mengikut tenaga tubuh manusia. Ini membuatkannya lebih efektif dan kesan yang optima akan dapat dirasai dalam waktu yang singkat.
  • Saiz molekul terkecil bagi memudah proses penyerapan oleh tubuh. Tindakbalas segera akan dapat dirasai.
  • Menggunakan bahan-bahan yang halal lagi suci dan berkualiti tinggi. Ini akan senantiasa memberikan kesan positif untuk kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual seterusnya mengelakkan daripada komplikasi negatif di masa hadapan.
  • Diformulasikan anak tempatan yang pakar dalam bidang 'Multi-Disiplin Seni Sains Kehidupan Melalui Falsafah Kesihatan' iaitu Prof. Emeritus Dr. Sir. Norhisham Wahab.

No comments:

Post a Comment