Saturday, March 14, 2020

Pembasi kuman pencuci tangan atau sanitizer

*-ILMIAH CVTSB-*

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Pembasi kuman pencuci tangan atau sanitizer adalah langkah paling bijak dan sangat praktikal. Kerana virus covid 19 boleh berada di mana-mana permukaan yang tidak dapat di elakkan untuk kita menyentuh dan memegang. Kita guna kad di mesin atm pun masih berisiko. Kita tekan guna jari pada tombol pada lif umpamanya. Jadi tangan kita ada pembasmi. Namun penyebaran virus masih boleh berlaku melalui pelbagai cara. Ketika nak makan nasi tolong cuci dan bersihkan semula tangan kita. Bahan aktif pembasmi kuman itu juga tidak sepatutnya masuk dalam perut kita. Dan ini boleh membunuh kuman baik dalam usus. Akan timbul kesan negatif yang lain pula.

*Yang semulajadi gunakan T-Tree Cleanser (T3) dan basuh tangan seperti biasa.* Mandi guna *T-Tree Cleanser (T3)* dan basuh seperti biasa. Secara semulajadi bahan pembasmi kuman di dalam *T-Tree Cleanser (T3)* masih ada di kulit dengan kesan berkali ganda. *T-Tree Cleanser (T3)* secara semulajadi ada bahan antiinflamasi antimikrob yang sememangnya tepat untuk membasmi kuman dan kulat pada permukaan kulit. Dengan Bauan *T-Tree Cleanser (T3) juga dapat menapis udara yang tercemar. Gunakan sesuatu yang semulajadi. *T-Tree Cleanser (T3)* lebih harum dan ini juga menjadi benteng dari tubuh terkena hinggapan virus ini. Alternatif semulajadi adalah *T-Tree Cleanser (T3)* dengan gelombang frekuensi jarak jauh warna hitam bersamaan frekuensi NW 20 amat baik untuk tujuan perlindungan hal-hal syitan ini. Lebih eksklusif dengan kesan positif yang berkali- kali ganda pada yang sudah mengamalkannya.

Nampaknya virus ini sudah di sahkan oleh who di tahap pendemik. Virus ni sudah tidak kira ruang dan tempat. Virus ini boleh menjelajah di benua mana sekali pun. Virus yang boleh bertahan lebih aktif pada cuaca dingin dan pasti akan lebih mudah dalam cuaca panas. Virus ni benar benar seperti iblis. Jika Jin pun takut masuk kawasan orang apatah lagi yang terlarang. Boleh sahaja masuk ke dalam  masjid yang di selubungi dengan frekuensi bacaan Al-quran. Virus ini nampaknya tidak memilih orang. Moga saintis akan dapat menemukan vaksin dan antivirus. Sebelum kita terkena penyakit kusta sopak dengan bau busuk sehingga di tahap kita manusia menjadi manusia gila seperti zombi. Semua ini ada dalam ayat qursi. Jadi ikhtiar kita biarlah saintifik selain berdoa dn memohon perlindungan Allaah. Kes virus ini sungguh baru satu tahap ujian pada manusia yang buruk AKHLAK sehingga sesiapa sahaja akan terkena tempiasnya. Ujian bermakna kita masih boleh melakukan ikhtiar dan doa juga memohon keampunan. Ini belum lagi tahap BALA yang Allaah akan turunkan juga nanti.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

No comments:

Post a Comment