Thursday, February 29, 2024

Ilmiah Colour Vibration Therapy Malaysia 29.02.2024

 *-ILMIAH CVT MALAYSIA-*


‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Diet itu sebenarnya menjaga makanan yang sihat. Makan seperti biasa dan atur makanan yang benar. Bukan dengan kurangkan makan. Berat badan tidak akan naik. Diet bukan bererti kita berlapar. 


Minuman terbaik adalah susu dan telur. Susu juga adalah karbohaidrat kerana mengandungi gula, lemak dan protein. Waktu pengambilan yang sesuai adalah diwaktu pagi. Jika minum susu sebelum tidur sama seperti makan sepinggan nasi. Gula akan naik tinggi sama seperti sekeping roti atau dua keping biskut lemak. Waktu dan teknik makan sudah salah. Disiplin dan gaya hidup perlu ada dalam diet.


Sayuran yang tinggi vitamin dan mineral jika digoreng atau dimasak maka zat dalam sayuran akan menjadi racun. Sayangnya sayuran yang sihat sudah menjadi racun. Nasi yang dipanaskan lagi juga penyebab kanser. Sama juga air yang dimasak dan dipanaskan.


Jika gula dalam darah turun drastik. Gejala mual nak muntah minda lemah. Dan ini lebih tinggi bahaya dari gula tinggi. Jus yang diletak gula bermakna jus itu tidak sihat lagi. Buah segar tetapi diambil di waktu makan akan menambah asid dalam darah. Jarang kita bercakap mengenai ph darah yang berasid. Kita sibuk bercakap mengenai gula dalam darah. Kita menyangka makanan yang manis sahaja tinggi gula. Namun karbohaidrat yang tak manis seperti sekeping roti cukup tinggi kandungan gulanya. Bermakna karbohaidrat pasti ada gula. Namun dalam gula belum pasti ada karbohaidrat.


Stevia rasa amat manis namun kalorinya tidak tinggi. Yang sudah ketagih rasa manis melampau. Sebaiknya tukar pada stevia. Minum kopi dengan 5 sudu gula dalam satu hari beberapa kali. *Pasti itu akan merosakkan pankreas sepenuhnya dan diikuti oleh hati*. *Selepas hati akan berpindah ke hempedu dan seterusnya pada buah pinggang*. Semua dalam frekuensi kuning yang bersifat tenaga tetapi yang terjadi malah kehilangan tenaga. Buah pinggang yang lemah akan sangat meletihkan. NW 13 buah pinggang sebagai tenaga tambahan dalam saat kecemasan.


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

No comments:

Post a Comment