Thursday, February 27, 2020

Kanser atau barah berkaitan pertumbuhan sel-sel yang tidak terkawal

*-ILMIAH CVTSB-*

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Kanser atau barah berkaitan pertumbuhan sel-sel yang tidak terkawal. Sel-sel ganas melebihi sel-sel sihat. Semua bermula dari pintu pertama zat yang nak masuk ke dalam darah iaitu usus. *Sebab itu NW 19 dan ACACIA keperluan asas.* Sel-sel kanser menjadi tidak siuman kerana faktor zat-zat pemakanan yang kita makan menjadi alahan pada diri. Juga berkaitan makanan yang tercemar dengan radiasi bebas. Sayuran dan buah-buahan yang sudah tidak lagi selamat kerana faktor racun dari bahan pengawet. Namun yang lebih ketara akan terjadi mengikut keturunan yang mewarisi gen kanser. Kanser dalam otak bermakna berkaitan makanan lemak yang berlebihan. Bahagian kesuburan seperti payudara dan sistem seksual seperti ovari berpunca dari makanan yang tinggi kolesterol. Bahagian hati, perut, pankreas dan buah pinggang berkaitan zat-zat protein yang menjadi toksik. Bahagian tulang, otot dan saraf berkaitan makanan yang terlalu tinggi serat dan terlalu kaya zat mineral dan berbagai vitamin yang berlebihan.

Bermakna konsep berpuasa sunnah Isnin dan Khamis yang dianjurkan sangat berkesan menyekat sel-sel dari terus memakan zat-zat yang berlebihan dan tidak sesuai pada tubuh. *Puasa Isnin akan memberi rangsangan tubuh menguatkan sistem imun.* *Puasa Khamis memberi pembersihan atau detok pada bahagian usus dan perut mencerna zat bertukar menjadi tenaga.* Untuk makanan menjadi tenaga pula kita mesti mengamalkan garam organik pada awal pagi untuk kerja metabolisma. Manakala gula perlu diamalkan sebelum memulakan makan makanan yang berat. Gula adalah bahan bakar pada semua zat yang kita makan agar tidak menjadi sisa toksik lambakan dalam darah. Meninggalkan garam dan mengurangkan gula tidak akan mengubah segala zat menjadi tenaga. Tenaga yang dimaksudkan adalah semua zat makanan bertukar menjadi oksigen. Oksigen yang cukup dalam aliran darah akan di hantar ke seluruh tubuh bagi keperluan tenaga hayat semua sel tubuh. Atas sebab itu kanser dikaitkan dengan sel-sel seluruh tubuh berkembang secara mendadak dan tidak terkawal yang sebenarnya berkaitan dengan zat-zat yang berlebihan. Namun karbohaidrat berlebihan tidak akan menjadi punca kepada sel-sel menjadi ganas. Kerana karbohaidrat adalah keperluan untuk sel-sel hidup sihat bertenaga dengan kehadiran oksigen dalam darah. *BERUNTUNGLAH PADA MEREKA YANG SUDAH MENDIAGNOS ZAT-ZAT PEMAKANAN*. Ada yang tidak menyangka kerana tomato yang sangat digemari itu menjadi punca sel-sel tubuh menjadi sel barah dengan cepat. Jika aliran darah tersekat maka sel-sel yang bertumpuk akan membentuk ketumbuhan dan akan mengganggu fungsi mana-mana organ yang diserang. Kita bimbang pada yang sudah menjalani kemoterapi atau terapi radiasi radioterapi akan menambah sel-sel mati menjadi makanan sel-sel ganas pula. Semua berkaitan zat dan pemakanan. Itulah hikmah berpuasa. Tujuan mengawal pertumbuhan sel-sel tubuh yang tidak sihat.

Bermakna yang sakit itu jelas adalah sebuah sel. Oleh itu yang hendak di rawat adalah sebuah sel. Karakter sel itu perlu di rawat dengan frekuensi gelombang yang ada sifat-sifat sel dan itulah sifat-sifat diri kita sendiri. Sel-sel kehilangan bunyi atau resonansi yang bertekanan. Sel hilang panduan. Rawatan konsep gelombang cahaya dalam frekuensi warna dan bunyi yang bertekanan amat tepat dalam era moden yang penuh gangguan gelombang ini. Umpamanya sifat ikhlas adalah sifat yang akan meneutralkan sekaligus menditoksifikasi sel-sel ganas ini. Bersedekahlah dengan ikhlas kerana quantum energi ikhlas amat kuat memberi kesan merawat sel-sel ganas yang menular dalam darah ini. Lakukanlah pekerjaan merawat dengan penuh keikhlasan juga akan membantu diri kita sendiri dari terelak dan terkena penyakit gangguan sel ini. Lakukanlah rawatan *TERAPI AIS* secara berkala setiap bulan untuk sel-sel disusun semula mengikut frekuensi warna yang sepatutnya. *TERAPI AIS* ini adalah rendaman yang amat relevan dalam menyusun semula sifat-sifat sel gila menjadi siuman semula. Sel-sel yang pincang dan bercelaru dengan fungsi yang tidak tepat boleh berpunca dari makanan yang kita ambil mengandungi berbagai zat yang menjadi alahan. Semoga kita dalam CVT semakin faham tentang siapa yang sakit dan apakah yang hendak kita rawat. Membedah pada sel-sel ketumbuhan hanya akan menambah ganas sel. Oleh itu jagalah zat-zat dengan cara mendiagnos mengikut spesifik niat berkaitan area sel yang menyerang atau secara umum pada yang belum menghadapi penyakit nombor satu yang sangat mematikan ini.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

No comments:

Post a Comment