Wednesday, January 29, 2020

Pencerahan dari Prof NW

*Salam maaf prof nak tanya kalau orang tue berpeluh keluar banyak garam..* *maksudnya peluh dia kering jadi garam serbuk.* *Adakah itu bermasalah atau normal?.*


*-PENCERAHAN DARI PROF NW-*

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

*Tidak normal.* Menandakan toksin dan urik asid berlebihan dalam badan. Biasanya akan keluar melalui urin. Warna urin lebih pekat kuning seperti terlebih protein dan lemak. Garam akan menjadi kristal di liang bulu roma yang banyak kalenjar peluh di bawah kulit. Tetapi jika tidak berpeluh boleh menjadi batu karang pada buah pinggang. Otot-otot juga akan mengeras dan rasa kebas lebih mudah terjadi. Lebih baik berpeluh. Tetapi itu tanda atau isyarat menandakan buah pinggang kita lemah. Mudah stress dan rasa selalu bimbang juga berkaitan. Apapun sistem metabolisma dalam badan lemah. *Ambil NW 9 atau GARAM BOOSTER untuk aktifkan sistem metabolisma dan NW 13 untuk buah pinggang.* Lebih tidak normal jika dalam keadaan bersantai juga keluar peluh. Atau ketika tidur juga mudah berpeluh. Atau dalam keadaan sejuk juga berpeluh. Atau ketika sedang makan juga boleh keluar peluh tanda lemah pada jantung. Berat badan meningkat juga akan lebih banyak lemak yang bertukar menjadi urik asid dan keluar melalui peluh. Banyakkan minum air kosong agar peluh tidak berbau. Punca lain berkaitan ubatan antibiotik. Organ yang bermasalah adalah jantung dan boleh mendapat serangan jantung jika ketika makan mudah berpeluh. Atau buah pinggang dengan tanda cepat letih dan sakit segala sendi.

Jika badan tidak gemuk tetapi suhu badan mudah panas dan peluh mudah keluar juga maka di sarankan ambil *NW 7* dahulu. Tetapi jika memang selera makan tinggi dan banyak makanan yang berlemak maka elok ambil *NW 19 dan ACACIA* dahulu. Namun jika peluh berbau dan bertukar warna kuning pada pakaian maka NW 14 iaitu hempedu tidak sihat. Sebab untuk terus menyalahkan buah pinggang apatah lagi untuk mengaitkan dengan  masalah jantung adalah tidak tepat. Jadi badan dan yang empunya tubuh yang lebih  tahu tentang di mana silapnya berpandukan keterangan di atas. Biasanya gejala ini disalahertikan kerana mengambil garam yang berlebihan. Kristal garam di kulit itu adalah dari lemak dan protein yang tidak hadam dan menjadi urik asid. Sebaliknya garam yang semulajadi itulah yang di perlukan untuk melawan agar urik asid tidak bertukar menjadi garam atau batu karang pada hempedu dan buah pinggang. Sepatutnya urik asid akan keluar melalui urin dengan banyaknya. Tetapi kes begini biasanya jumlah urin sedikit dan kurang buang air kecil. Jadi terpaksalah urik asid di keluarkan dengan banyaknya peluh bertukar menjadi kristal garam di kulit. Jika peluh  tidak keluar di kulit maka kulit akan menjadi gatal seluruh badan. Jadi nak rasa gatal di kulit atau nak rasa miang sebab kristal melekat di kulit.??


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

No comments:

Post a Comment